Цiкаве для учнiв

03.03.2016 16:05

ПІДГОТОВКА ТА СКЛАДАННЯ ІСПИТІВ

практичні поради учням

Пам'ятайте, усі педагоги мають хороші наміри!

1. Злих і підступних педагогів не буває. Усі вчителі мають хороші наміри щодо одержання вами високих оцінок, тому щосили намагайтеся надати їм можливість порадіти за вас. Іспит існує не стільки для вас, скільки для них. Їм хочеться порадіти за свою роботу й відпустити вас і самостійне життя з легким серцем, будучи впевненими в тому, що вони встигли чомусь важливому вас навчити.

2. Іспити завжди в чомусь нагадують гру, враховуючи театральне подання.Скористайтеся приводом "блиснути" знаннями, не думайте про поразку. Оцінка може виявитися будь-якою, але отримані знання в перспективі виявляться важливішими за будь-який бал. До речі, статистично доведено,що переважно екзаменаційні оцінки  вище середньорічних на 0,65 бала.

3. Не бійтеся маленьких затримок і тимчасових зупинок під час відповіді, завдяки ним можна зібратися з думками. Ви впевнено стоїте на рівній підлозі, а не балансуєте над проваллям. Ви перебуваєте серед доброзичливо настроєних дорослих, а не в диких джунглях серед хижих звірів. Відповідайте непоспіхом, упевнено й спокійно. Ви знаєте набагато більше, ніж уявляєте.Частіше концентруйтеся на ідеальному результаті іспиту. Перевірка результатів навчання - це спортивні змагання, а не страта чи суд. Сприймайте іспит як свято власних досягнень та особливу форму показових виступів.

 

02.03.2016   14:25

Загальні поради

1. Усі мають абсолютну пам'ять, але про її потенціал мало хто здогадується. Тисячами експерементів чітко доведено, що людський мозок запам'ятовує все, із чим контактувала людина. Усе без винятку! Усе, що стало предметом уваги! Усе, що було колить сприйняте!

2. Наз мозок мудріший за нас самих. Тисячі мільярдів нервових клітин неперервно працюють,виконуючи поставлені свідомостю завдання. Якщо результати нас влаштовують, то ми неправильно задаємо завдання власному мозку й невміло використовуємо його. 

3. Будь-яка перевірка знань - це апекрасна можливість розвинути власні здатності й оволодіти мистецтвом точного відтворення інформації, що записана глибоко в мозку.

4. Найпростіше відтворюється те, що потрібно в конкретний момент, багато разів запам'ятовувалося, вивчалося осмислено й зосереджено, що було вимовлено вголос або просто цікаво.

5. Матеріал необхідно повторювати спокійно й усвідомлено, неодмінно розуміючи зміст інформації, що об'єднує всі розрізнені елементи змісту, що запам'ятовується.

6. Під час відповіді або спілкування з екзаменатором потрібно зберігати психічну рівновагу, рівний подих і за можливості відкрито й упевнено усміхатися, тому що все це допомагає мозку діяти на повну силу, зосереджено, проявляючи необхідний для відповіді текст.

7. Обов'язково запишіть для себе мобілізуючі самонакази так звані установки.  Складіть чіткий текст, що переконує Ваш організм у необхідності зосередженої  роботи. Наприклад: "Мій улюблений мозок працює як комп'ютер. Моє тіло впевнено постачає йому енергію. Я впевнений, що зможу прекрасно пройти це випробування". Можна записати текст на диск, диктофон тощо, а можна кожні 2-3 години по кілька разів упевнено вголос прочитувати записаний текст перед дзеркалом, завдяки чому впевненість у своїх силах, знаннях і можливостях зросте в 5-7 разів.

8. Необхідно частіше хвалити себе, впевнено заявляючи про можливості вашого тіла й психіки. Необхідно частіше "просити свій мозок" попрацювати на повну силу. Важливо розвивати довіру до свого організму, хвалити його.

9. Необхідно щодня гармонійно налаштовуватися на очікуваний іспит, представляючи його у влісній уяві як свято знань, а не як останню катастрофу навчального року. Музика додасть енергії мозку, якщо звучить не занадто голосно й подобається вам.

 

01.03.2016 15:47

Підготовка до істипів

1. Коли починаєте готуватись до іспитів, корисно скласти план підготовки на кожний день.

2. Складаючи план, необхідно чітко визначити, що саме ви будете вивчати або повторювати - які розділи та з якого предмета.

3. Звичайно, добре починати з найважчого, із того розділу, що знаєте найгірше. Але буває й так, що займатися не хочеться, у голову нічого "не лізе, немає настрою. У такому випадку корисно почати з того, що знаєте найкраще, з того матеріалу, що вам найцікавіший. Можливо , поступово зможете приступити до кладнішого матеріалу. 

4. Необхідно чергувати роботу й відпочинок. Наприклад, 40 хв - заняття, 10 хв - пеерви. Можна в цей час відволіктися на хатню роботу, зробити зарядку тощо.

5. Готуючись до іспиту, не потрібно прагнути прочитати й запам'ятати весь матеріал підручника.Корисно повторювати матеріал, що стосується конкретних питань. Прочитавши питання, спочатку згадайте й обов'язково стисло запишіть усе, що ви знаєте, а після цього перевірте себе за допомогою підручника.

6. У кінці кожного дня підготовки слід перевірити, як ви засвоїли  матеріал:знову стисло запишіть зміст усіх відповідей на запитання, що були сплановані на цей день.

7. Під час підготовки до іспитів взагалі корисно структурувати матеріал за рахунок складання планів, схем, причому обов'язково потрібно робити це не в думках, а на папері. Така фіксація корисна, тому що під час згадування, повторення змішуються впізнаванням і реальне знання, а дізнаватися завжди легше, ніж згадувати. Виникає враження, що ти це знаєш, а коли потрібно переказати його іншим, сказати вголос, знання кудись діваються. Тому такими прийомами добре користуватися протягом навчального року під час підготовки до уроків. До речі, і до іспитів потім доведеться менше готуватись. Коли ви записуєте план відповіді, ви виступаєте в ролі людини, яка передає свої знання іншим, тобто робите те саме,  що треба робити, коли ви відповідаєте в аудиторії чи на іспиті. Плани корисні й тому, що їх легко використовувати під час компактного повторення матеріалу й навіть деколи безпосередньо під час відповіді на іспиті. 

8. Відповіді на найважчі питання доцільно повністю розповісти своїм близьким, другові, будь-кому, хто захоче слухати, причому намагайтеся це робити так, як на іспитах. Дуже добре записати відповідь на звуконосій, а потім послухати себе. 

9. Якщо в якийсь момент підготовки до іспитів вам починає здаватися, що це вивчити неможливо й ви ніколи не зможете запам'ятати всього, що вимагається, подумайте про те, скільки із цього предмета ви вже знаєте, на якому етапі ви знаходитеся і скільки вам ще належить попрацювати, щоб засвоїти весь матеріал. А після цього зосередьтеся на тому, що вам потрібно вивчити. немов би перекинути місточок між тим, що знаєте, і тим. що не знаєте. 

10. Готуючись до іспиту, ніколи не думайте про те, що "провалитеся", навпаки,уявно малюйте собі картину тріумфу, легкої переможної відповіді. Думки про можливий провал недаремно називають саморуйнівними. Вони лише заважають вам готуватися, створюючи постійну напруженість і сум'яття, а й заважають вам (навіщо трудитись, якщо нічого не вийде). 

11. За декілька днів до іспиту обов'язково "програвайт" уявно ситуацію: уявіть собі в усіх деталях обстановку, комісію, свою відповідь. Намагайтеся робити це якомога конкретніше, детальніше. 

    Сконцентруйтесь на виборі найкращої відповіді, найкращої форми поведінки.

Контакт

Кривопільська ЗОШ І-ІІІ ступенів
с. Кривопiлля Верховинський район Iвано-Франкiвська область

© 2015 Усі права захищені.

cтворити безкоштовний сайтWebnode